Dacia câștigă pe cea mai importantă piață europeană: producătorul român are motive de bucurie
Vânzările germane de BEV au crescut cu 34%, stimulate de cererea de mașini Tesla.
Vânzările de mașini de pasageri germane au crescut cu 13% în aprilie, pe măsură ce blocajele de livrare s-au diminuat și cererea de mașini electrice cu baterii a continuat să crească.
Înmatriculările au fost de 202.947, potrivit datelor de la autoritatea de transport auto KBA.
Vânzările de mașini complet electrice au crescut cu 34%, până la 29.740, în ciuda faptului că subvențiile guvernamentale pentru mașinile electrice cu baterii au fost reduse semnificativ în ianuarie.
Mașinile complet electrice au avut o cotă de piață de 14,7%.
Înmatriculările de mașini hibride plug-in au scăzut cu 46% pentru o cotă de 5,8%. Stimulentele guvernamentale pentru hibridele plug-in au fost renunțate complet în ianuarie.
Mașinile pe benzină sunt în continuare cele mai vândute în Germania, cu vânzări în creștere cu 18% pentru o cotă de piață de 37,7%. Vânzările de motorină au crescut cu 2,4% pentru o cotă de 17,8%.
Asociația importatorilor VDIK a spus că creșterea pe piața generală a fost atribuită în primul rând vânzărilor puternice de flote de afaceri, care au crescut cu 18%.
Piața privată a fost doar ușor în creștere față de anul precedent, la 3%, a spus VDIK. Ponderea înregistrărilor private pe piața totală a scăzut la 33 la sută de la 36 la sută.
Dacia printre numele importante
Înmatriculările germane ale Tesla au crescut cu 272%, până la 2.420, pentru o cotă de 1,2%. Alți câștigători lunari au inclus Alfa Romeo, în creștere cu 163 la sută; Mini, în creștere cu 70 la sută; Dacia, în creștere cu 54 la sută; și Seat, în creștere cu 53 la sută.
Volumul mărcii Volkswagen, lider de piață, a crescut cu 24%, în timp ce înmatriculările Mercedes-Benz numărul 2 au crescut cu 27%. Nu, Audi 3 a câștigat cu 25 la sută și BMW nr. 4 a crescut cu 4,4 la sută. Vânzările Skoda, al cincilea cel mai bine vândut brand, au crescut cu 33%.
Printre producătorii de automobile ale căror vânzări au scăzut s-au numărat Mitsubishi, în scădere cu 61 la sută; Fiat, în scădere cu 21 la sută; Ford, în scădere cu 19 la sută; Toyota, în scădere cu 18 la sută; Citroen, în scădere cu 16 la sută, iar Renault, cu 14 la sută.
Până în aprilie, vânzările germane au crescut cu 7,9%, până la 869.765.
Asociația germană a industriei auto VDA și-a ridicat prognoza de creștere pentru 2023 la 4% față de o previziune anterioară de 2%. Asociația a spus că producția fabricii crește pe măsură ce lipsa de cipuri și alte probleme de aprovizionare se uşurează.
Vânzările de mașini din Germania sunt acum așteptate să crească la 2,8 milioane de unități în 2023, comparativ cu cele 2,7 milioane de unități estimate anterior, a spus VDA.